MICHELLE TOXOPEUS-RIGTER

Michelle Toxopeus-Rigter

Danservaring

Mijn naam is Michelle Rigter, dansdocente in het professionele en amateur-werkveld.

Op mijn tiende ben ik begonnen aan de vooropleiding van de Nationale Balletacademie in Amsterdam. Na een erg leuke en bijzondere periode van mijn leven ben ik uiteindelijk op de Fontys Dansacademie in Tilburg beland. In 2012 heb ik mijn docentendiploma in ontvangst mogen nemen. Naast mijn docentendiploma school ik mijzelf bij met cursussen/workshops, waarbij ik onder andere de volgende diploma's heb behaald; Vbarre, bodybalance, bodyjam en polefitness.

Ik heb op deze locaties in Nederland mogen lesgeven; MBO Dans Goes, Opstapcursus Fontys Dansacademie, Universiteit Tilburg, Jeugd Dans Opleiding Fryslân en amateur-dansscholen in Brabant en Overijssel.

Ik heb helemaal mijn plek gevonden bij de Zwolse Balletschool en zet mij altijd volledig in voor de leerlingen. Ik probeer ervoor te zorgen dat ze leuke, leerzame en inspiratie-volle lessen krijgen. Techniek, samenwerken, creativiteit, en individuele uitdaging vind ik belangrijk. Mijn streven is dat elke danser gezien wordt binnen mijn les en dat hij/zij zichzelf kan zijn.

Hopelijk tot ziens in één van mijn danslessen!

Opleiding

Docent dans aan de Fontys Dansacademie in Tilburg

Geeft deze les(sen) bij de Zwolse Balletschool

Klassiek ballet (waaronder de niveauklassen) en spitzen

Motto

"Fall seven times, stand up eight!"

michelle-toxopeus-rigter